Nowości
Kategorie
Promocje
Newsletter
Wkrótce będę uczniem
Autor | Maria Kurasz |
Wymiary | 205 x 280 mm |
Liczba stron | 80 |
Oprawa | miękka |
Wiek | 5+ |
Zestaw ćwiczeń sprawdzających poziom wiedzy i umiejętności dzieci 5- i 6-letnich
Zeszyt przeznaczony jest do pracy indywidualnej nauczyciela z wychowankiem podczas dodatkowych zajęć w przedszkolu (klasie przedszkolnej) lub rodzica z dzieckiem podczas pracy w domu. Zawiera on 24 zestawy zadań integrujących różne obszary edukacyjne, które umożliwią sprawdzenie kompetencji dziecka przed rozpoczęciem nauki w klasie I oraz rozpoznanie jego ewentualnych problemów edukacyjnych bądź rozwojowych. Zadania zgrupowane są zgodnie z zasadą stopniowania trudności oraz z treściami programowymi edukacji przedszkolnej.
Nauczyciel / rodzic, pracując wspólnie z dzieckiem, ma możliwość przekonania się, czy dziecko:
-
jest aktywne poznawczo i chce się uczyć
-
posiada pewien zasób wiadomości, doświadczeń, wyobrażeń
-
potrafi uważnie i ze zrozumieniem słuchać; rozumie polecenia i potrafi je wykonać
-
rozumie relacje i pojęcia związane z przestrzenią (np. odróżnia, wskazuje kierunki), posiada wzrokową orientację kierunkową
-
poprawnie wykonuje zadania grafomotoryczne (np. rysuje szlaczki, odwzorowuje proste figury geometryczne, kształty literopodobne)
-
potrafi wyodrębnić głoski, sylaby w słowie (analiza) i poprawnie je artykułować oraz łączyć głoski i sylaby (synteza) – tworzyć słowa, wyrazy, podzielić krótkie zdanie na wyrazy
-
zna i rozpoznaje litery, czyta sylaby, proste wyrazy i krótkie teksty
-
rozumie przeczytany tekst i potrafi wykonać polecenia związane z tym tekstem.
-
klasyfikuje przedmioty wg cech jakościowych (przeznaczenia, wielkości, kształtu, koloru)
-
zna podstawowe pojęcia matematyczne, wykonuje proste operacje arytmetyczne i logiczne
-
orientuje się w świecie przyrody, np. zna pory roku i związane z nimi zjawiska
-
umie obchodzić się z przyborami do rysowania, pisania i prawidłowo je trzyma.
Wcześnie rozpoznane deficyty rozwojowe, zwłaszcza w zakresie sprawności manualnej, percepcji wzrokowej i słuchowej czy umiejętności wykonywania prostych czynności matematycznych umożliwią podjęcie odpowiednich działań wspomagających rozwój dziecka i jego gotowość szkolną.